Catalogul Colectiv al Județului Brăila

Unităţi
Număr inventar Nume localizare Clasă unitate Tip material Cota Clasă utilizare Situaţie împrumut Rezervări Număr Volum Note Fişiere ataşate  
718752
Împrumut Copii
Împrumut
Hârtie
II82-32/C56
1.Normal
La raft
0
718753
Împrumut Copii
Împrumut
Hârtie
II82-32/C56
1.Normal
La raft
0
718754
Împrumut Copii
Împrumut
Hârtie
II82-32/C56
1.Normal
La raft
0
718755
Împrumut Copii
Împrumut
Hârtie
II82-32/C56
1.Normal
La raft
0
718756
Împrumut Copii
Împrumut
Hârtie
II82-32/C56
1.Normal
La raft
0
Evaluări
  • Adaugă un comentariu şi faci cunoscută opinia ta!
  • RECENZIE
    de Neagu Rodica Roxana (Publicate 25/11/2015 08:22:10)

    Andrew Clements este un scriitor american de cărți pentru copii, născut în anul 1949. “Povestea frindelului” a fost publicată în anul 1996 și a fost recunoscută drept o carte valoroasă a literaturii pentru copii, fiind premiată în anul 2016 cu premiul Phoenix Award. Cartea surprinde povestea unui puști pe nume Nicholas Allen, faimos în școala sa mai ales datorită talentului său vestit de a trage de timp la finalul orelor, făcându-i pe profesori să uite de tema pentru acasă. În clasa a cincea elevii o întâlnesc pe severa doamnă Granger, profesoară de engleză, obsedată de folosirea dicționarelor. Băiatul crede că poate aduce schimbări la ora sobrei profesoare, care are convingerea ca ea face tot posibilul să le fie bine copiilor și să îi determine pe aceștia să învețe. Cu siguranță cititorul va dori să afle semnificația cuvântului “frindel” care nu există în dicționar, explicația acestuia regăsindu-se de altfel în paginile cărții. Întâlnim în această poveste o serie de întrebări fundamentale referitoare la cuvinte: cum apar? de unde?, întrebări care îl fac pe Nick să se gândească la faptul că ar putea inventa cuvinte, ba mai mult să le introducă în dicționar și lumea să le folosească. Aceasta este și povestea “frindelului”, o invenție care va lua în paginile cărții o amploare de nebănuit. Băiatul merge la magazin și cere vânzătoarei un frindel negru, făcând-o până la urmă să înțeleagă faptul că își dorește un pix. Același lucru îl vor face și colegii săi, vânzătoarea înțelegând din ce în ce mai ușor cererea. Copiii sunt tare încântați de ceea ce au realizat și încep să folosească frecvent termenul frindel în detrimentul cunoscutului pix. Doamna Granger este însă exasperată și încearcă să interzică utilizarea termenului neexistent în dicționar, pedepsind elevii care îl folosesc. Andrew Clements creează așadar povestea unui băiat care merge dincolo de convenții și care prin curajul și inteligența sa demonstrează că stă la îndemâna oricui nu doar să folosească limbajul, ci și să-l îmbogățească, ajutându-se de propria imaginație.

Exportă
Filiala de unde se ridică
Vă rugăm să schimbaţi parola