- Fata cu cercel de perlă : roman
-
Tipul înregistrării: Text tipărit: monografic Autor: Chevalier, Tracy Traducător: Popescu, Horia Florian Responsabilitate: Tracy Chevalier Responsabilitate secundară: Traducere: Horia Florian Popescu Editura: Polirom Locul publicării: Iaşi Anul Ediției: 2012 Tipografie: S.C. Polirom ISBN: 978-973-46-2937-4 Descriere: 252 p. Limba: Română Serie: Top 10+ Subiect: literatură engleză Subiect: roman Clasificare: 821.111-31=135.1 Clasificare: 082.1 Top 10+
Unităţi
- 4 înregistrări • Pagini 1 •
- 1
Număr inventar | Nume localizare | Clasă unitate | Tip material | Cota | Clasă utilizare | Situaţie împrumut | Rezervări | Număr Volum | Note | Fişiere ataşate | |
722787
|
Împrumut Adulți
|
Împrumut
|
Hârtie
|
821eng/C41
|
1.Normal
|
La raft
|
0
|
|
|||
722788
|
Împrumut Adulți
|
Împrumut
|
Hârtie
|
821eng/C41
|
1.Normal
|
La raft
|
0
|
|
|||
722789
|
Împrumut Adulți
|
Împrumut
|
Hârtie
|
821eng/C41
|
1.Normal
|
La raft
|
0
|
|
|||
722790
|
Împrumut Adulți
|
Împrumut
|
Hârtie
|
821eng/C41
|
1.Normal
|
La raft
|
0
|
|
- 4 înregistrări • Pagini 1 •
- 1
Evaluări
- Adaugă un comentariu şi faci cunoscută opinia ta!
-
RECENZIE
de Neagu Rodica Roxana (Publicate 25/07/2016 08:45:50)Jan Vermeer a fost a fost un pictor olandez care a trăit între 1632 și 1675, realizatorul tabloului Fata cu turban sau Fata cu cercel de perlă, capodoperă ce a inspirat-o pe Tracy Chevalier în scrierea romanului său. Deoarece nu se cunoaște povestea tabloului supranumit și “Mona Lisa Nordului” și a modelului folosit de pictor, scriitoarea de origine americană a țesut o frumoasă poveste în care își imaginează modul în care a prins viață celebra pictură. Cartea ne poartă în trecut, în Olanda secolului XVII. Eroina romanului este Griet, o tânără care din cauza problemelor din familie este nevoită să se angajeze ca servitoare în casa pictorului Johannes Vermeer. Romanul surprinde povestea fetei care se transformă treptat în femeie și al cărei farmec deosebit este descoperit de artistul care o va folosi drept model pentru pictura sa. Cei doi simt o atracție deosebită unul față de celălalt, însă fata este conștientă de diferențele sociale dintre ei. Paralel este urmărită și povestea de iubire a fetei cu fiul unui măcelar, care îi oferă tinerei mai multă siguranță decât stăpânul ce o fascinează. Decizia în ceea ce privește viitorul ei este privită metaforic în roman: „Am ajuns în centrul Pieței și m-am oprit în cercul din dale cu steaua cu opt colțuri din mijloc. Fiecare vârf îmi arăta o direcție în care aș fi putut să mă duc. (…) Stăteam în centrul cercului și mă roteam în timp ce mă gândeam. Când m-am hotărât, când am ales ceea ce știam că trebuie să aleg, mi-am pus tălpile cu grijă pe marginea vârfului și m-am dus cu pași siguri pe drumul pe care mi-l arăta.” Pe lângă frumoasa poveste de viață a personajului principal, cartea este valoroasă și prin detaliile pe care le oferă despre societatea olandeză a acelor vremuri, care era împărțită în săraci și bogați, catolici și protestanți, între care, teoretic, existau mari diferențe, dar care conviețuiesc. Griet este cea care ne conduce deopotrivă în lumea nevoiașilor, dar și în cea a oamenilor înstăriți, cititorul văzând evenimentele prin intermediul privirii subiective a protagonistei.
Exportă
Filiala de unde se ridică